تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 23:13 - 21 May 2023
در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش

کیفیت محصولات ما با محصولات اروپایی برابری می کند

شرکت پترو سازه میهن؛ یکی از 200 شرکت حاضر در بیست و هفتمین نمایشگاه نفت امسال بود که با تولید محصولی خاص و منحصر به فرد، درحال تامین بخش قابل توجهی از نیاز بازار داخلی است. گفتنی است، حمایت از شرکت های دانش بنیان، یکی از اصلی ترین شعارهای نمایشگاه امسال است.
کیفیت محصولات ما با محصولات اروپایی برابری می کند

تیرداد نیوز - روز چهارشنبه بیست و هفتمین دوره از نمایشگاه های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل دائمی نمایشگاه های تهران افتتاح شد. وزیر نفت؛ جواد اوجی در آئین افتتاحیه این نمایشگاه، به موضوع مهمی در رابطه با سهم شرکت های دانش بنیان در این صنعت اشاره کرد؛ او گفت: در دولت سیزدهم، تعداد شرکت های دانش بنیان، با رشد 3.7 برابری همراه بوده. او با اشاره به طرح های نیمه تمام نیز، برای افزایش و توسعه فعالیت ها و محصولات، از تمام شرکت های دانش بنیان در حوزه های مرتبط، دعوت کرد. شرکت پترو سازه میهن، یکی از این شرکت هاست که موسس آن، در نشست خبری که دیروز در محل نمایشگاه برگزار شد.

شرکت دانش بنیان نوع 1 پترو سازه میهن، از سال 1389 ثبت رسمی شده و در زمینه تولید شیرآلات کنترلی مختلف برای صنایعی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و... فعالیت می کند. جناب آقای محمد رضایی در رابطه با تکنولوژی ساخت این شیرآلات گفت: محصولات تولیدی در شرکت ما، کاملا منحصر به فرد بوده و شاید کمتراز 10 شرکت در تمام دنیا، تکنولوژی ساخت آن را داشته باشند؛ اما ما با بیش از 12 سال تلاش در این زمینه، امروز توانستیم این محصول و دانش ساخت آن را به طور کامل بومی سازی کنیم.

موسس شرکت دانش بنیان پترو سازه میهن: قیمت بالای محصولات وارداتی، انگیزه شد!

محمد رضایی در رابطه با دلیل سرمایه گذاری بر روی این محصول توضیح داد: ما به این دلیل این محصول را برای تولید انتخاب کردیم که شرکت های بسیار زیادی به آن نیاز دارند؛ اما مجبور به تهیه آن با قیمت های خیلی گذاف و زیادی هستند. ما با بررسی این شرایط و با هدف کاهش قیمت، شروع به تحقیق و توسعه و نهایتا تولید محصول کردیم. قیمت های ما نیز کاملا رقابتی و 75% قیمت محصولات خارجی می باشد؛ شاید برایتان جالب باشد بدانید قیمت تنها یک قطعه وارداتی، با تمام پکیج شیرآلاتی که ما ارائه می دهیم، یکسان است که این موضوع، به خوبی گران قیمت بودن واردات و به صرفه بودن تامین تجهیزات از داخل را نشان می دهد.

وی در رابطه با کیفیت محصولات نیز تصریح کرد: کیفیت محصولات ما اگر از محصولات اروپایی بیشتر نباشه، کمتر نیست؛ این موضوع را می توان به روشنی از عملکرد محصولات در تست ها و همچنین بازخورد مشتریان دریافت کرد.

شرکت های نفتی تمایل به خرید از شرکت های خارجی دارند!

وی درمورد موانع تولید در کشور و میزان تقاضای شرکت های داخلی گفت: خداروشکر با کاهش واردات در این دو سال، ما توانستیم بخش قابل توجهی از بازار را دراختیار گرفته و شرکت های داخلی را تامین کنیم؛ اما متاسفانه بسیاری از شرکت های نفتی و نیروگاه ها، همچنان تمایل به خرید از برندها و شرکت های خارجی دارند. البته با این وجود، ما درحال حاضر حدود 10% از ظرفیت بازار را در دست داریم و توانستیم با اعتمادسازی، مشتریان خود را پیدا کنیم؛ برای دوسال آینده نیز، درنظر داریم با توسعه نیروی انسانی و تجهیزات فنی، تمام ظرفیت بازار داخل را پوشش داده و تامین کنیم.

آقای رضایی؛ مدیرعامل شرکت دانش بنیان پترو سازه میهن در پاسخ به سوالی در رابطه با نحوه اعتمادسازی مشتریان داخلی توضیح داد: ایجاد این اعتمادسازی برای ما بسیار سخت بود؛ اما ما موفق شدیم با ایجاد مزیت های رقابتی ازجمله انجام تمام تست های عملکرد اصلی و اضافی که بعضا برای شیرآلات اروپایی و آمریکایی انجام نمی شود، خدمات پس از فروش و گارانتی 2، 3، 5 و 10 ساله که برای محصولات وارداتی اصلا وجود ندارد و همچنین برنامه ها و وبینارهای آموزشی درخصوص نحوه نصب، تعمیر قطعات و... و همچنین پشتیبانی و پاسخگویی تکنسین ها، اعتماد شرکت ها و نیروگاه ها را جذب کنیم.

حمایت مالی نه؛ اما حمایت کاری چرا!

محمد رضایی در پاسخ به سوالی در رابطه با میزان حمایت دولت گفت: ما تا به حال هیچ کمکی از سوی دولت و شرکت های دولتی برای حمایت مالی و وام های مختلف نداشتیم؛ اما همین ارجاع کاری که از سمت دولت انجام شده و به شرکت های خارجی ترجیح داده شدیم، نوعی کمک است. بسیاری از شرکت های بزرگ هم خواهان سرمایه گذاری در کمپانی ما هستند؛ حتی بسیاری از کشورهای اروپایی و چینی، درخواست قطعه از ما دارند؛ اما ما فعلا تمرکز خود را، برروی تامین نیاز داخل کشور گذاشتیم و صادرات را، در برنامه چشم انداز شرکت قرار دادیم.

کمیته ای برای یکپارچه سازی تقاضا ایجاد شود

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پترو سازه میهن، در پایان سخنان خود، به ایجاد یک کمیته بالادستی اشاره کرد و گفت: ما همچنان مشغول توسعه و تحقیق و توسعه برای انواع شیرآلات و محصولاتمان هستیم و با نیروهای متخصص و آموزش دیده ای که در اختیار داریم، می توانیم توسعه بیشتری در این زمینه ایجاد کنیم. در این مسیر اما؛ ایجاد یک کمیته برای جمع آوری و یکپارچه سازی تقاضای شرکت های نفتی، پالایشگاه ها، شرکت های حفاری و.... برای از بین رفتن موانع تولید در این زمینه راهگشا باشد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور بیش از 200 شرکت خلاق و نوآور داخلی و خارجی در زمینه های مرتبط صنعت نفت، امروز به کار خود پایان داد.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی