تیرداد نیوز

کد خبر: ۳۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - 13:41 - 08 January 2022

تابلوی تمبر اختصاصی جهان پهلوان تختی به عنوان میراث فرهنگی به موزه ارتباطات سپرده شد

تمبر اختصاصی جهان پهلوان تختی برای نگهداری و حفاظت به عنوان میراث فرهنگی و ورزشی کشور به موزه ارتباطات اهدا شد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، حسن عمیدی روز شنبه (۱۸ دی) در آیین اهدای تابلوی تمبر جهان پهلوان تختی به موزه ارتباطات، که با حضور علیرضا دبیر فدراسیون کشتی و چند تن از کشتی گیران و همدوره ای های جهان پهلوان تختی برگزار شد، اظهار داشت: این رویداد کار ارزشمند و فرهنگی موثری است که فدراسیون کشتی انجام داد و در موزه ارتباطات کشور برای همیشه به یادگار خواهد ماند.

عمیدی با اشاره به اینکه باید قدر پهلوانان و قهرمانان و کسانی که الگوی جامعه هستند را بدانیم ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با سرلوحه قرار دادن کارهایی مانند تابلوی تمبر جهان پهلوان تختی، یاد این پهلوان کشور را برای آیندگان زنده نگه داریم و این یادگار ارزشمندی را که به امانت گرفتیم برای نسل های بعدی کشورمان حفظ و به نمایش بگذاریم.

مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست با رسانه خواندن غلامرضا تختی به عنوان اسطوره ورزش و فرهنگ و اخلاق عنوان داشت: معتقدم علاوه بر این که تختی یک ورزشکار بسیار ارزشمند بود یک رسانه است، ازین جهت که فرهنگ پهلوانی و فرهنگ انسانیت ایران و ایرانی را به تمام دنیا نشان می دهد و از این جهت نسل آینده ما باید او را به خوبی بشناسد.

تمبر اختصاصی جهان پهلوان تختی که سال گذشته همزمان با پنجاه و سومین سالگرد درگذشت تختی در فدراسیون کشتی رونمایی شد، امروز برای نگهداری و حفاظت به عنوان میراث فرهنگی و ورزشی کشور به موزه ارتباطات اهدا شد.

تمبر اختصاصی جهان پهلوان تختی سال گذشته (۱۳۹۹) همزمان با پنجاه و سومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی در فدراسیون کشتی با حضور رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران رونمایی شد که امروز تابلوی آن برای نگهداری و حفاظت به عنوان میراث فرهنگی و ورزشی کشور به موزه ارتباطات اهدا شد.

غلامرضا تختی قهرمانی مردم‌دار و متواضع و به عنوان شخصیتی مردمی و محبوب به حساب می‌آمد که علاوه بر قهرمانی در مسابقات مختلف کشتی به علت ورود به مسایل مربوط به مردم از جمله امور خیریه و عام‌المنفعه، شهرت و اعتبار خاصی پیدا کرده‌بود. این پهلوان مردمی پس از سال ها افتخار آفرینی در عرصه ورزش کشتی در ۱۷ دی ۱۳۴۶ خورشیدی در ۳۷ سالگی به صورت مشکوکی در هتل آتلانتیک تهران درگذشت.

تمبر یادبود جهان پهلوان تختی نیز سال ۱۳۶۶ توسط پست ایران چاپ و منتشر شده بود.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی