تیرداد نیوز

کد خبر: ۳۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - 13:40 - 14 December 2021

بارش شهابی جوزایی امشب به اوج خود می رسد

بارش شهابی جوزایی که همیشه در میان بارش‌های شهابی سالانه مورد توجه است، امشب به اوج خود می‌رسد.

بارش شهابی جوزایی امشب به اوج خود می رسد

تیرداد نیوز - بارش شهابی جوزایی که همیشه در میان بارش‌های شهابی سالانه مورد توجه است از شب گذشته دوشنبه ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) تا امشب سه‌شنبه ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) به اوج خود می‌رسد.

امشب بارش شهابی جوزایی در سال ۲۰۲۱ به اوج خود رسیده و طبق پیش‌بینی‌ها بیش از سه هزار و ۲۰۰ شهاب سنگ در آسمان قابل مشاهده خواهد بود.

ناسا اعلام کرد: جوزا‌ها که یکی از بهترین بارش‌های شهابی سالانه محسوب می‌شوند، تا ۱۷ دسامبر فعال خواهند بود و در شب ۱۳ دسامبر تا صبح ۱۴ دسامبر به اوج خود می‌رسند که بهترین زمان برای مشاهده بارش شهابی در سال جاری است.

این بارش از معدود بارش‌های شهابی است که منشا آن دنباله‌دار‌ها نیستند بلکه سیارک‌ها هستند. بارش شهابی برساووشی که در تابستان هر سال رخ می‌دهد از سوختن ذرات باقی مانده از دنباله‌دار‌ها است. بارش شهابی جوزایی توسط بقایای یک سیارک نزدیک به زمین به نام ۳۲۰۰ Phaethon ایجاد می‌شود.

به گفته ناسا، این بارش در اکثر نقاط جهان قابل مشاهده هستند؛ با این حال رصدگران در نیمکره جنوبی جوزا‌های کمتری را نسبت به نیمکره شمالی خواهند دید؛ بارش شهابی امشب فرصت خوبی برای دوستداران عکاسی نجوم خواهد بود تا آسمان شب را به تصویر بکشند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد