تیرداد نیوز

کد خبر: ۳۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - 16:54 - 02 October 2021

داروی خوراکی کرونا میزان بستری بیماران را 50 درصد کاهش می دهد

- نتایج مرحله سوم مطالعه بالینی روی تاثیر یک قرص ضد ویروسی نشان می دهد؛ این دارو می‌تواند شانس مرگ یا بستری شدن بیماران کرونایی در معرض خطر را ۵۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از روزنامه دیلی میل، شرکت داروسازی «مرک» خبرهای خوبی را برای بیماران مبتلا به کووید -۱۹ منتشر کرده است؛ بر اساس نتایج مطالعه بالینی این شرکت، داروی ضد ویروسی «مولنوپیراویر» ( molnupiravir ) خطر بستری شدن و مرگ بیماران کرونایی را که در معرض خطر قرار دارند تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

داروی مولنوپیراویر که یک درمان جدید و موثر برای کووید-۱۹ است، در صورت تأیید توسط نهادهای نظارتی - می تواند ابزاری برای پزشکان به منظور درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ باشد و در نهایت می تواند جان این بیماران را نجات دهد.

در حال حاضر درمان هایی برای کووید -۱۹ در بازار موجود است، اما بسیاری از آنها گران هستند، تجویز آنها دشوار است، به طور گسترده ای در دسترس نیستند یا فقط اندکی موثر هستند. در همین حال، درمان هایی که شواهد کمی در پشت خود دارند، مانند داروی ضد انگلی «ایورمکتین» و داروی ضد مالاریا «هیدروکسی کلروکین»، در برخی محافل مورد توجه قرار گرفته اند.

داروی «مولنوپیراویر» (Molnupiravir)، که در ابتدا برای درمان آنفلوانزا تهیه شده بود، می تواند بسیاری از این چالش ها را حل کند. این دارو در مقایسه با سایر درمان های کووید -۱۹ که نیاز به تزریق وریدی گرانقیمت دارند، مانند آنتی بادی های مونوکلونال و پلاسمای دوره نقاهت، به صورت قرص، دو بار در روز و به مدت پنج روز تجویز می شود. داروی ضد ویروسی «رمدسیویر» که در حال حاضر تنها دارویی است که با تأیید کامل سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان کووید -۱۹ نیز باید وارد جریان خون شود.

داروی مولنوپیراویر که برای ایجاد خطا در کد ژنتیکی ویروس طراحی شده است، در صورت دریافت مجوز اولین داروی ضد ویروسی خوراکی برای کووید-۱۹ خواهد بود.

همچنین دارویی مانند مولنوپیراویر می تواند به جبران شکاف های مداومی که در پوشش واکسیناسیون کووید -۱۹ وجود دارد ، چه در آمریکا و چه در خارج از این کشور کمک کند. یافته های مطالعه محققان شرکت داروسازی مرک، ناشی از مرحله سوم یک کارآزمایی بالینی تصادفی روی ۷۷۵ بیمار بزرگسال مبتلا به کووید -۱۹ است. این افراد به بیماری خفیف تا متوسط کووید-۱۹ مبتلا بودند و در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان قرار گرفتند، اما اوایل ماه اوت که این مطالعه آغاز شد در بیمارستان بستری نشده بودند.

در روز بیست و نهم این آزمایش ، ۷.۳ درصد از بیمارانی که مولنوپیراویر دریافت کرده بودند فوت کرده یا در بیمارستان بستری بودند، این در حالی است که ۱۴.۱ درصد از بیمارانی که در گروه دارونما قرار داشتند (یعنی این دارو را دریافت نکرده بودند) فوت کردند.

شرکت مرک اعلام کرد؛ مولنوپیراویر همچنین در برابر انواع ویروس کرونا از جمله گاما، دلتا و موثر است. این آزمایش مورد تایید ناظران دارویی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذرماه ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

در همین حال جهش ویروس در ماه های اخیر در انگلیس، برزیل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر کرونا شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور