تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - 18:46 - 09 July 2019

تصمیمات خلق الساعه بلای جان سیستم آموزشی

فصل تابستان برای والدین زمانی پر از هیاهواست. ثبت نام دانش آموزان یکی از دغدغه های همیشگی اولیا مدارس ‏و دانش آموزان است.

تیردادنیوز،حدود بیست و چند روز پیش اولیا توسط اطلاع ریاست انجمن اولیا و مربیان دبستان دولتی دخترانه امید انقلاب در منطقه 6 تهران با مسئله عجیبی روبرو شدند.

مدیر و مسئولان مدرسه به والدین اعلام کردند که این ‌مدرسه که تنها مدرسه دولتی در منطقه 6 محسوب می شود به دلیل بافت فرسوده قرار است توسط خیری مدرسه ساز نوسازی ‌شود. اظهارات مسئولان مدرسه با موج اعتراض والدین روبرو شد چرا که این دبستان تنها مدرسه دولتی در این منطقه بوده واز ‌همه مهمتر اینکه پیش از این والدین دانش آموزان با هزینه شخصی نسبت به ایمن سازی و نوسازی این دبستان اقدام کرده بودند و ‌مهمتر از همه اینکه اولیا در سایت اعلامی وزارت آموزش و پرورش با نام مدرسه فوق اقدام به ثبت نام کتب دانش اموزان اقدام کرده بودند یعنی این مدرشه بنابر این مساله همچنان در سال تحصیلی جدید باید به فعالیت خود ادامه دهد.

اعتراض والدین دانش آموزان نسبت به این تصمیم خلق الساعه از چهار دیواری مدرسه به منطقه در قالب جلسات متعدد با ‌مسئولان منطقه و والدین منجر شد. در جلسات متعدد مطرح شد که این مدرسه مورد تایید سازمان آتش نشانی از نظر ‌خروج از بافت فرسوده و البته ایمن سازی بوده است، از این جهت مسئولان منطقه مساله جدیدی را با این تیتر عنوان کردند که ‌کلاس های این مدرسه حد نصاب تشکیل شدن را ندارد و تصمیم بر ادغام دانش آموزان در سه مدرسه دیگر یعنی، قدس، گیو و عباسپور را دارند که بار دیگر با اعتراض شدید والدین مواجه شد، چرا که هر سه این مدارس به شدت فرسوده هستند.البته ‌نبود نیروی انسانی کافی یکی دیگر از بهانه های مسئولان برای تخلیه مدرسه بود.‌

در این شرایط در حالی که بهانه های مختلف برای تخلیه این مدرسه همچنان اعلام می شد، والدین دانش آموزان تصمیم بر پیگری قانونی این موضوع گرفتند و این اقدام قانونی را از منطقه به اداره کل تهران و سپس وزارتخانه پیگیری کردند.

در نهایت این آمد و شد والدین به وزارت آموزش و پرورش به مرحله ای رسید که نامه ای از طرف سرپرست وزارتخانه به اداره کل آموزش و پرورش شهر استان تهران صادر شد که ادعای والدین بررسی شده و در صورت صحت با آنها مساعدت شود و در خصوص انحلال مدرسه در این شرایط قطعا تجدید نظر شود.

پیگیری های والدین دانش آموزان با جلسات متعدد بین منطقه، اداره کل استان تهران و وزارتخانه همچنان ادامه داشت و حتی برخی از اولیا دانش آموزان با ‌مراجعه با کمیسیون آموزش مجلس درصدد دریافت کمک برای حل این مشکل شدند. در عین حال دو نماینده دیگر مجلس به صورت کتبی دستور جلوگیری از انحلال مدرسه را به سرپرست و معاون پارلمانی وزارتخانه دادند.

یکی از والدین دانش آموزان در این خصوص می گوید: در یکی از جلساتی که با مسئولان منطقه داشتیم یکی از مسئولان ‌وقتی با اصرار بقیه در این خصوص که قرار است این مدرسه پس از تخلیه بعد از چه مدتی توسط خیر مدرسه ساز ساخته شود ‌گفت همچنان 9 پروژه دیگر در دست احداث است که وقتی با اعتراض مواجه شد که این مدرسه با هزینه شخصی والدین ایمن ‌سازی و نوسازی شده و نباید به صورت غیر استفاده بماند عنوان کرد که قرار است به ساختمان اداری تا زمان تخریب تبدیل شود!‌

در خصوص این مساله چند نکته ضروری قابل توجه است؛ اول اینکه تخریب یک مدرسه و ساخت مجدد آن توسط خیر مدرسه ‌ساز و یا با بودجه عمومی از زمان تصمیم گیری تا اجرا قطعا پروسه ای طولانی است که باید این مساله را به والدین اعلام می کردند که در این خصوص اهمال شده است.

دوم اینکه سه مدرسه دیگر در منطقه 6 هر سه فرسوده و قابل استفاده نیست به نظر می رسد با توجه به اینکه دبستان فوق ‌نوسازی و ایمن سازی شده است نسبت به انتقال سه مدرسه دیگر منطقه که کاملا قدیمی و فرسوده هستند به این مدرسه اقدام شود. ‌

سوم اینکه، بر اساس اعلام مسئولان منطقه به دلیل بودجه ناکافی و البته نیروی انسانی تشکیل کلاس های این مدرسه و چنین مدارسی خارج از توان است در حالی که راندمان یک کلاس 20 نفره با کلاس 40 نفره قابل مقایسه نیست و معتقدند که فقط مدارس غیر انتفاعی قابلیت تشکیل کلاس های با تعدا کم را دارند.

چهارم اینکه ، در حالی که همه مسئولان وزارت خانه اعم از مسئولان حراست، معاونان و بازرسی و در نهایت خود سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش برای همکاری با والدین دانش آموزان مدرسه دولتی امید انقلاب همکاری و مساعدت لازم را داشته اند در این شرایط باید مسئولان منطقه نسبت به تمکین از این روند، اقدام کنند. بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در فرمایشات خود مدرسه و مسجد را مقدس عنوان کرده اند . براین اساس همانطور که همواره مسجدی به گناه کم نماز گزاربودن بسته نمی شود مدرسه ای نیز نباید به دلیل تعداد دانش آموزان تعطیل شود.

والدین دانش آموزان در نهایت ضمن تشکر از مسئولان وزارت آموزش و پرورش از اینکه صدای آنان برای حفظ یک محیط آموزشی دولتی شنیده شد، بیش از پیش از همه اعضای این وزارتخانه به خصوص سرپرست محترم دکتر حسینی کمال امتنان را دارند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور