تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - 16:00 - 18 June 2020

36 تمدن بیگانه در همسایگی کره زمین وجود دارد که نی توانیم با انها ارتباط برقرار کنیم

دانشمندان تخمین می‌زنند که ۳۶ تمدن بیگانه وجود دارد که ما نمی‌توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم و مشخص نیست چرا هنوز ما از آنها چیزی نشنیده‌ایم، اما باید حیات فرازمینی وجود داشته باشد.

تیرداد نیوزمطمئناً همه ما تاکنون فیلم‌های زیادی دیده‌ایم که در آنها انسان‌ها سعی در ارتباط با بیگانگان و موجودات فضایی دارند و یا زمین با حمله موجودات فرازمینی مواجه می‌شود.

اکنون دانشمندان دانشگاه ناتینگهام در انگلیس می‌گویند ما باید در واقع بتوانیم با بیش از ۳۰ تمدن بیگانه در کهکشان خود ارتباط برقرار کنیم.

آیا کسی خارج از زمین وجود دارد؟

طبق گفته گروه دانشمندان دانشگاه ناتینگهام، کسی آن بیرون حضور دارد. در حقیقت اگر بخواهیم دقیق بگوییم، ممکن است ۳۶ تمدن بیگانه وجود داشته باشند و بتوانند با ما ارتباط برقرار کنند.

اما دانشمندان دانشگاه ناتینگهام چگونه به این عدد رسیده‌اند؟

"کریستوفر کونسلیس" به گاردین گفت: اساساً ما فرض کردیم که حیات هوشمند بر روی سایر سیارات شبیه به زمین مانند آنچه روی زمین شکل گرفته است، ایجاد شده باشد. بنابراین طی چند میلیارد سال، حیات به طور خودکار به عنوان یک قسمت طبیعی از تکامل شکل می‌گیرد.

برآورد دانشمندان این است که ۳۶ تمدن بیگانه وجود دارد که ما می‌توانیم با آنها صحبت کنیم.

این تیم با استفاده از مشخصه‌های زمین، عوامل موجود در سیاره‌هایی را که شبیه به زمین ما هستند و در یک منظومه خورشیدی مستقر شده‌اند، بررسی کردند. این کار به محققان معلوماتی داد تا بتوانند روی آنها برای محاسبات و رسیدن به اعداد قابل اتکا که کمتر حدسی و گمانی باشند، حساب کنند.

این گروه این محاسبات را "اصل نجومی کوپرنیکی"(Astrobiological Copernican Principle) نامیده است و از آن نتیجه گرفته که ۳۶ تمدن بیگانه در فضا وجود دارد که می‌توانند با ما ارتباط برقرار کنند.

محققان می‌گویند آنها دقیقاً مانند ما ارتباطات رادیویی و مأموریت‌های اکتشافات فضایی دارند و مثل ما سعی می‌کنند سیگنال‌هایی را به فضا ارسال کنند.

با این حال، هنوز هم بزرگترین سؤال باقی مانده است: پس چرا بیگانگان با ما ارتباط برقرار نکرده‌اند؟

"کونسلیس" معتقد است که آنها از ما بسیار دور هستند و نزدیکترین آنها احتمالا حداقل ۱۷ هزار سال نوری با ما فاصله دارد. این بدان معناست که ما باید ۶۱۲۰ سال دیگر صبر کنیم تا بتوانیم با دیگر اشکال زندگی در کهکشان خود ارتباط برقرار کنیم. بنابراین باید ببینیم چندین نسل بعد از ما در این رابطه چه خواهند یافت.

این مطالعه در مجله Astrophysical Journal منتشر شده است.

مطالب پیشنهادی