تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - 15:24 - 23 February 2020

ارسال پیامک های پیشگیری از کرونا برای مردم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر ارسال پیامک های آموزشی وزارت بهداشت به تلفن همراه همه مردم کشور تاکید کرد.

تیرداد نیوز - به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ سعید نمکی در این نامه به جواد آذری جهرمی نوشت: با توجه به اهمیت پیشگیری در ابتلا و شیوع ویروس کرونا، به اطلاع رسانی جامع و کامل آحاد جامعه در زمینه روش های پیشگیری و رعایت بهداشت فردی و عمومی نیاز وجود دارد.
وی افزود: به همین علت و به منظور جلوگیری از نشر اخبار کذب و توصیه های غیر علمی لازم است همه موارد آموزشی و اطلاع رسانی از طریق وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی با همکاری و هماهنگی سایر وزارتخانه ها صورت پذیرد.
نمکی گفت: در این راستا پیامک های آموزشی به صورت فایل پیوست تهیه شده که باید در اسرع وقت و به صورت دوره ای توسط شرکت های اپراتور تلفن همراه به همه شماره های همراه موجود در کشور ارسال شود.  
ویروس کرونا از دی ماه گذشته تا کنون بیش از دو هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمامی جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند. چهار نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌ اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.
کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه) گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به هشت و تعداد مبتلایان به ۴۳ نفر رسید.
 
 
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد